maandag 22 oktober 2007

De toekomst van Yahoo!


Jerry Yang (CEO and Chief Yahoo!) gaf van de week in een blogpost zijn visie op de toekomst van Yahoo! weer: Yahoo! wil weer het startpunt worden van Internet. Vraag is of dat nog kan: wat is de rol van browsers (nog) in de toekomst? Hoe gaat het verder met gadgets? Starten mensen überhaupt nog ergens op Internet of zijn ze altijd online? Ik merk bij me zelf dat ik nauwelijks kijk of gebruik maak van mijn startpagina (ja ze zijn op alle macs sync met Google). Het idee dat je iets aanzet om eens lekker te gaan surfen is toch al lang voorbij. Jerry's andere suggestie om Yahoo! snel open te zetten lijkt me een betere strategie.
Ondertussen is dat ook weer een les hier voor ons bij Zomoto: hoe kunnen we een internet service bouwen zonder te trachten de vorige oorlog te winnen? De vraag: what business are we in is actueler dan ooit...

Marque

Geen opmerkingen: